Tjenesteportalen – TOPdesk og felles servicesenter

TOPdesk
UiB skal innføre et nytt system for alle typer brukerhenvendelser – én felles tjenesteportal for både ansatte og studenter. Systemet skal erstatte dagens Issue tracker og være en informasjonsbase for brukerveiledninger og rutinebeskrivelser ved UiB. Den nye tjenesteportalen lanseres 11. november 2019. De viktigste administrative tjenestene skal være på plass fra denne datoen, og deretter vil det fylles på med øvrige tjenester. Les mer om tjenesteportalen TOPdesk.

Felles servicesenter
Felles servicesenter er et delprosjekt under Prosjekt Tjenesteutvikling. Prosjektet skal etablere et felles senter for service fra sentraladministrasjonen, både digitalt (med den nye tjenesteportalen) og senter for henvendelser på telefon/chat og ved frammøte. Målet er at senteret skal være en felles vei inn til alle sentraladministrative tjenester. Les mer om Felles servicesenter.

Ønsker du mer informasjon om dette?
Det skjer mye i prosjektene Felles servicesenter og Tjenesteportal for tiden. For å informere om disse er det opprettet et åpent team som alle kan følge. Klikk på «Opprett og bli med i team» under teamlisten din, og se etter «Bli med i et team med en kode»-kortet. Skriv inn koden:2fjeevf