K1 presenterer:

Uønskede hendelser?

Bruk vårt elektronisk avvikssystem.

HMS-avvik er alle uønskede hendelser og forhold har ført til eller kan føre til skade på mennesker, miljø og materiell. Det er viktig at alle saker rapporteres inn i systemet.

HMS-koordinator: May Britt Kalvenes

Verneombud ved K1 for perioden 2023-2024:

Les HMS-håndboka

Som ansatt har du plikt å å lese HMS-håndboka. Du finner den her: hms-handbok_k1_revidert_2023.pdf (uib.no)

Besøk sikresiden.no

sikresiden.no kan du lære og få råd om hva du skal gjøre i en krisesituasjon, slik at selv vurdere hva som er best å gjøre i en konkret situasjon. Du finner også UiBs lokale vekter- og beredskapsnummer.

Beredskapsperm

En beredskapsperm for Det medisinske fakultet finnes i ekspedisjonen i 7. etg. på Laboratoriebygget.

Eksponeringsregisteret

HMS-avdelingen har informasjonskurs i eksponeringsregisteret som de arrangerer ved behov. Det er viktig at dere som arbeider med kreftfremkallende kjemikalier vet hvordan dere skal registrere dere. Du finner mer informasjon om eksponeringsregisteret på UiBs nettsider: Eksponeringsregister | HMS-portalen | UiB

Andre kurs

Du kan lese mer om aktuelle HMS-kurs på UiBs nettsider: Kurstilbud i HMS | HMS-portalen | UiB

HSE corner

This column deals with everything that affects the working environment at The Department of Clinical Medicine. Here you will be presented with news, the department’s HSE action plan, work environment surveys etc. Everyone is welcome to contribute with input to this column!

HSE coordinator: May Britt Kalvenes

Safety delegates at the Department of Clinical Medicine for the period of 2023-2024:

Read the HSE manual

As an employee you have a duty to read the HSE manual. You can find it here: hms_manual_k1_2023_0.pdf (uib.no)

Visit sikresiden.no

Sikresiden.no provides preventive training and advice on what to do in an emergency, so you always can be prepared for what is best to do in a critical situation.

Emergency plan

An emergency plan for the Faculty of Medicine can be found at the reception on the 7th floor in the Laboratory building.

Exposure register

The HSE department offers courses concerning the exposure register on demand. It is important that those who work with carcinogens knows how to register. Please follow the link for Information about the exposure register: Exposure register | The HSE-gateway | UiB

Other courses

UiB can offer a wide range of courses, webinars, and workshops in health, safety and environment (HSE): Courses HSE | The HSE-gateway | UiB