Ph.d.-hjørnet

Yngve Nygaard
Prøveforelesning:
22. september kl. 14.15, Auditorium 1, BB.bygget
Oppgitt emne: “Changing trends in surgical management of prostate cancer. Treating oligometastatic disease and actions for reducing overtreatment.”
Disputas: Fredag 23. september 2016 kl. 12.15, Auditorium 1, BB-bygget
Avhandlingens tittel: «On the diagnosis of early stage Prostate Cancer with an emphasis on Prostate Cancer Gene 3 (PCA3) and Real-Time Elastography (RTE)».
Rettleiarar: Christian Beisland og Svein Andreas Haukaas
Komite:
1. opponent: Professor Anders Bjartell, Lunds Universitet, Sverige
2.opponent: Førsteamanuensis Helena Bertilsson, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
3. medlem av komiteen: Professor Frank Pfeffer, Universitetet i Bergen
Disputasen blir ledet av Professor II August Bakke.

Ph.d. semesterregistering (høst)- ny frist!

Fristen for å semester registrere seg er utsatt til den 15. september.phd_boble
Gå inn på studentwew.uib.no og skriv inn:
-fødselsnummer (11 siffer)
– PIN-kode
Husk: Du må registrere deg til undervisning og eksamen til alle UiB-  emner du skal følge/ta eksamen i dette semesteret.

Ph.d.-kandidat med mindre enn et år igjen?

Opplæringsdelen av doktorgradsutdanningen MÅ være godkjent før du kan søke om innlevering av avhandlingen. Derfor; søk om godkjenning av formidlingsdelen (FORMIDL901, krav: 6sp) og evt. eksterne aktiviteter i god tid – minimum 1 måned – før du planlegger innlevering.