TID FOR DUGNAD

kmm_portrett_liteHvem er vi – Hva gjør vi – Hva er våre spesialområder?
Universitetets hovedoppgaver er undervisning, forskning og formidling. Vi arbeider derfor alle i en svært utadrettet virksomhet, hvor potensielt mange vil vite hvem vi er og vil ofte også ha kontakt med oss. Dette kan være studenter som vi underviser, journalister som vil vite mer om hva vi gjør/forsker på, kolleger som ønsker samarbeid og for noen av oss, også pasienter eller pårørende som ønsker råd innenfor våre spesialområder. Vi blir også i økende grad «googlet» av reviewere som vurderer våre søknader om forskningsmidler. Det er derfor viktig at vi fremstår som profesjonelle med oppdatert kontaktinformasjon og nettsider. Vi er også et relativt stort institutt, med regelmessig nye kolleger, og oppdatert kontaktinformasjon er derfor også viktig for effektiv internkommunikasjon.

Hvor er vi synlige, slik at andre kan få nødvendig kontaktinformasjon om oss?
Personsidene på universitetet gir navn og kontaktinformasjon om alle ansatte. Her er det også muligheter for å legge til informasjon om arbeidsområder, vitenskapelig aktivitet, lenker til nettsider og i tillegg et bilde.

Nettsiden til instituttet presenterer instituttets organisering og faglige aktiviteter, og har også en fane for alle ansatte. Denne er koblet mot personsidene på universitetet. Under denne fanen er det listet alfabetisk 426 personer ved K1, men kun 107 (25 %) har lagt inn tilhørende bilde. Instituttet ser det som svært ønskelig at alle har bilder på personsidene. Dette kan en legge inn selv ved å logge seg inn og redigere egen side. Dersom en heller ønsker det, kan en kontakte administrasjonen på instituttet som kan hjelpe til med dette.

På instituttets nettsider er også 19 forskningsgrupper presentert med ansatte og informasjon om pågående prosjekter, publikasjoner, samt aktiviteter som eksempelvis møter, kurs og seminar. Ved summarisk gjennomgang av nettsidene til forskningsgruppene ser en raskt at det er varierende grad av oppdatert informasjon som presenteres. For de fleste av oss er det derfor tid for å gjøre en dugnad slik at vi kan fremstå med oppdatert kontaktinformasjon, helst inkludert med bilde, og oppdatert presentasjon av forskningsgruppene.

Instituttet vil også ha en systematisk gjennomgang av nettsiden ellers for å gjøre nødvendig oppdateringer og justeringer.

Om dere har spørsmål knyttet til dette er dere hjertelig velkomne til å kontakte oss. Kom gjerne innom  administrasjonens lokaler i 7 et i Lab-bygget eller send en e-post til Janine Johnsen (Janine.Johnsen@uib.no).

Beste hilsen

Kjell-Morten