Velferd

dns.no

NAMNET – Enestående om familiære fortielser

Hva får familien til å oppføre seg som fjerne bekjente? Hva er det de ikke våger å snakke om?

Jon Fosses enestående drama er lattervekkende klaustrofobisk og dypt gjenkjennelig. Et ungt par er blitt gravid, og jenta drar hjem til foreldrene sine etter lang tid borte. Hun er spent på fremtiden, usikker på kjæresten og hvordan de to skal klare foreldrerollen. Møtet med barndomshjemmet gjør ikke usikkerheten mindre – snarere tvert imot. Klikk her for å lese mer om forestillingen og de medvirkende.

—  UiB-velferdspris  —
Kjøp ved å kikke på lenken under innen 23. januar:

Torsdag 6. februar kl. 19.30, Teaterkjelleren
UiB-pris: kun kr. 245,- (ord. kr. 390,-):
Klikk her for å bestille billetter til 6. februar.

Lørdag 8. februar kl. 18.00, Teaterkjelleren
UiB-pris: kun kr. 245,- (ord. kr. 390,-):
Klikk her for å bestille billetter til 8. februar.

Du kan også ringe oss 55 60 70 80 for å bestille billetter.

dns.no

CABARET – Verdens beste musikal

Wilkommen! Bienvenue! Du er herved invitert til en underholdende og grenseløs kveld i 30-tallets Berlin.

Berlin er en sydende metropol ved inngangen til 30-årene. Den fascinerende og fordomsfrie byen tiltrekker seg kunstnere i alle sjangre. Nattklubbene er fristed for utsvevelser, fristelser og nytelser, dampende oaser som står i sterk kontrast til de ulmende politiske kreftene som begynner å få fotfeste. For i sidegatene har nazismen begynt å spire. Motsetningene spisser seg og får store konsekvenser for menneskene vi møter i forestillingen.

Suksessmusikalen Cabaret rommer glitrende shownummer med kjent musikk. Mange har rett og slett kalt den verdens beste musikal! Klikk her for å lese mer om forestillingen og de medvirkende.

—  UiB-velferdspris  —

Onsdag 4. mars kl. 20.00, Store Scene
UiB-pris: kun kr. 390,- (ord. kr. 590,-):
Klikk her for å bestille billetter til 4. mars.

Lørdag 7. mars kl. 18.30, Store Scene
UiB-pris: kun kr. 390,- (ord. kr. 590,-):
Klikk her for å bestille billetter til 7. mars.

Torsdag 30. april kl. 20.00, Store Scene
UiB-pris: kun kr. 390,- (ord. kr. 590,-):
Klikk her for å bestille billetter til 30. april.

Det er begrenset antall UiB-billetter!

Du kan også ringe oss 55 60 70 80 for å bestille billetter.

bergenopera.no

TURANDOT I GRIEGHALLEN 16., 18. og 23. FEBRUAR KL. 19.30

OPERA BERGEN presenterer en helt ny produksjon av Puccinis mest dramatiske opera – Turandot – i Grieghallen i februar. Kongemakt, byråkrati, undertrykkelse, mot og kjærlighet er sterke elementer i dette dramaet, som også byr på en av operalitteraturens store «svisker» – Nessun dorma.

OPERA BERGEN har gleden av å kunne tilby et begrenset antall gode rabatterte billetter til UiBs ansatte og studenter:
Billetter t.o.m. rad 27 kr. 570,- (ord. pris 670,-)
Billetter f.o.m. rad 28: Kr. 370,- (ord. pris 470,-)
Studentbilletter f.o.m. rad 28: kr. 250,-

Varighet: 2:30 inkl. pause

Hvis du ønsker å kjøpe billetter, sender du en e-post til post@operabergen.no der du oppgir:

• Navn og din adresse
  • Ønsket billettype
  • Antall billetter
  • Om du vil ha billettene tilsendt i posten eller hente dem ved inngang før forestilling.

Ved bestilling før 10. februar kan billettene med faktura sendes hjem til deg med vanlig post, eventuelt hentes og betales ved inngangen i Grieghallen. Ved bestilling etter 10. februar må billettene hentes og betales ved inngangen i Grieghallen. Merk at det kan ta noe tid før du får svar fra Opera Bergen, fordi kundekontakten er manuell og pågangen til tider stor.

Les mer om Opera Bergen og oppsetningen her: https://operabergen.no/portfolio-item/turandot-2019/

Ny søknadsperiode for hyttene på Ustaoset og Tingviken i Utne våren 2020 inkl. påsken

Det er nå åpnet for elektronisk søknad til U-heimen, Ottesheimen og Butten på Ustaoset og Tingviken i Utne for våren 2020, i perioden 5. april -21. juni 2020. Inkl. påsken som deles i to perioder. Studenter har fortrinnsrett i Ottesheimen i påsken.

Det er en felles trekning for alle hyttene. Ved søknad om hytte må man prioritere både ønsket hytte og ønsket periode. Avbestillingsfrist for tildelt hytte er 30 dager før leieperiodens start for å unngå gebyr for avbestilling.

Man må benytte UiBs elektroniske hyttesystem (https://skjema.app.uib.no/hytter) ved å logge seg inn med sitt UiB brukernavn og passord. Ved første gangs søknad om hytte må man legge inn noe informasjon.  Alle søknader må registreres i det elektroniske hyttesystemet for å komme med i trekningen.

Søknadsskjema og informasjon om hyttene finnes også på Ansattsidene under «Mitt ansattforhold» – «Velferd»- «Velferdshytter til utleie».

Søknadsfristen er 14. februar og trekningen foretas 18. februar 2020.

Eiendomsavdelingen

English:

New application period for the cottages at Ustaoset and Tingviken spring 2020 incl. Easter

It is now opened to apply for U-heimen, Ottesheimen and Butten at Ustaoset and Tingviken at Utne for the spring period from 5th April until 21th June 2020. Cancellation deadline is 30 days before rental period start to avoid penalty for cancellation

Please use the UiB electronic cabin system by logging  in  with your registered username and password. (https://skjema.app.uib.no/hytter). Upon initial application you must enter some information. All applications must be registered in the electronic cabin system to be included in the draw. Application forms and information can  also be found at the Employee Pages under «Employment conditions» – «Welfare» –  «Cabin hire (NO)»

The application deadline is 14th February, and drawing will be done 18th February 2020.

Regards,
Eiendomsavdelingen/ Estate and Facilities Management division