Funding for cooperation in higher education

Prosjektetableringsstøtte (PES) 2016 – sentraliserte tiltak under Erasmus+
For å bidra til økt norsk deltakelse og gevinst fra Erasmus+ lyser SIU ut ca. 1 million kroner til dekning av prosjektetableringskostnader for norske institusjoner, organisasjoner og bedrifter som ønsker å utvikle en prosjektsøknad innenfor et av følgende sentraliserte tiltak under Erasmus+:
Kunnskapsallianser, Sektorallianser, Kapasitetsbygging, Fellesgrader, Jean Monnet, Idrett. Se satser på SIUs nettsider.
Deadline: 1 November 2016 (12:00)

EURASIA Programme (Short-term projects)
The Eurasia Programme supports project cooperation between institutions in Norway and Ukraine, Moldova, Georgia, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan and Tajikistan.
* Short-term projects (project period from 1 January 2017 – 31 December 2018)
Deadline: 17 November 2016 (15:00)

Innsending av prosjektskisse – fag- og yrkesopplæring i utviklingsland
Norske organisasjoner/bedrifter kan sende inn prosjektskisser der de beskriver samarbeid de ønsker å gjennomføre med land i utviklingsland. Skissene vil bli brukt i arbeidet med utformingen av programmet, som får hovedutlysning i 2017.
NB! Det følger ikke midler med prosjektskissene.
Deadline: 30 November 2016 (15:00)

Continuing deadlines

Nærings-ph.d. (Industrial PhD)
Forskningsrådet gir støtte til bedrifter med ansatte som ønsker å ta doktorgrad. Ordningens overordnede målsettinger er økt forskerrekruttering i næringslivet, økt langsiktig kompetansebygging og forskningsinnsats i næringslivet og økt samspill mellom akademia og næringsliv.
English: Click here for more information about Industrial PhDs
Deadline: Continuing

Utenlandsstipend for Nærings-ph.d.
Forskningsrådet ønsker å bidra til at norske forskere i større grad deltar i internasjonalt forskningssamarbeid. Nærings-ph.d. lyser ut tilleggsmidler for prosjekter som allerede finansieres av programmet. Det er satt av inntil 1 million kroner for 2015 til utenlandsstipend for prosjekter som mottar støtte fra Nærings-ph.d.-ordningen.
Deadline: Continuing

Program for forskning og innovasjon i utdanningssektoren (2014-2023) (FINNUT)
FINNUT skal utvikle kunnskap av høy kvalitet og relevans for politikkutforming, forvaltning, praksisfelt og den enkelte, bidra til fornyelse av forskningsfeltet og medvirke til innovasjon i utdanningssektoren.
Deadline other projects: Continuing