Funding for Cooperation in higher education

Prosjektetableringsstøtte 2016 (Project Development Funds)
For å bidra til økt norsk deltakelse og gevinst fra Erasmus+ lyser SIU ut ca. 1 million kroner til dekning av prosjektetableringskostnader for norske institusjoner, organisasjoner og bedrifter som ønsker å utvikle en prosjektsøknad innenfor følgende seks sentraliserte tiltak under Erasmus+: 1) Kunnskapsallianser, 2) Sektorallianser, 3) Kapasitetsbygging, 4) Fellesgrader, 5) Jean Monnet og 6) Idrett.
Deadline: 1 December 2016

Det norske universitetssenter i St. Petersburg – midler til faglig seminar
Det norske universitetssenter i St. Petersburg ønsker økt aktivitet for å styrke forpliktende norsk-russisk vitenskapelig samarbeid. Senteret utlyser derfor midler som støtte til to seminarer/symposier ved senteret med inntil kr 125.000,- til hver. Seminaret må gjennomføres senest innen utgangen av november 2017.
Deadline: 15 December 2016

Det norske universitetssenter i St. Petersburg – midler til ph.d.-aktiviteter
Det norske universitetssenter i St. Petersburg ønsker økt aktivitet for å styrke forpliktende norsk-russisk vitenskapelig samarbeid. Ph.D.-er og unge forskere trenger å bygge nettverk og etablere internasjonale kontakter, og bli oppmuntret til dette av seniorforskere på sitt fagfelt. Senteret utlyser derfor inntil kr. 100.000,- til aktiviteter for Ph.D. og unge forskere ved senteret. Aktivitetene skal ha til hensikt å stimulere til faglig fornyelse og styrke faglig kompetanse både på norsk og russisk side. Aktiviteten skal som hovedregel involvere både norske og russiske Ph.D.-er eller unge forskere. Dette kravet kan imidlertid fravikes i særlige tilfeller, f.eks. i forbindelse med besøk ved museer, samlinger eller arkiver. Aktiviteten(e) må gjennomføres senest innen utgangen av november 2017.
Deadline: 15 December 2016

Det norske universitetssenter i St. Petersburg – midler til vitenskapelig nettverksbygging
Det norske universitetssenter i St. Petersburg ønsker økt aktivitet ved senteret ved at nye fagområder etablerer seg eller at fagområder som allerede har aktiviteter ved senteret, utvider sin virksomhet. Senteret lyser derfor ut midler til igangsetting av faglig nettverksbygging og nettverkssamarbeid. Vi søker etter en forsker eller et fagmiljø som ønsker finansiering til å utvikle slik aktivitet. Det tildeles midler til opptil fire nettverk à inntil kr. 250.000,- for april 2017-desember 2018.
Deadline: 15 February 2016

Strategic Partnerships
Transnational Strategic Partnerships aimed to develop initiatives addressing one or more fields of education training and youth and promote innovation, exchange of experience and know-how between different types of organisations involved in education, training and youth or in other relevant fields. Certain mobility activities are supported in so far as they contribute to the objectives of the Project
Advisory body: SIU
Deadline: 29 March 2017

Capacity Building in the Field of Higher Education 2017
This action which aims to support the modernisation, accessibility and internationalisation of higher education in the Partner Countries is to be carried out in the context of the priorities identified in the Communications “Increasing the impact of EU Development Policy: an Agenda for Change” and “European Higher Education in the World”.
Deadline: 9 February 2017