Funding for cooperation in higher education

DNSZ Såkornsmidler (DNSZ Seed Money)
Såkornsmidler fra Det tysk-norske studiesenteret i Kiel er nå utlyst. Utlysningen videreformidles på vegne av professor dr.juris Gudrun Holgersen som er UiBs representant i det norske hjemmestyret for Det tysk-norske studiesenteret i Kiel.

• Hvem kan søke? Forskere ved Universitet i Bergen kan søke om midler for utvikling av samarbeidsprosjekter med Carl-Albrechts-Universität zu Kiel.
  • Hva kan støttes? Aktiviteter som identifiserer og starter samarbeidsprosjekter innen forskning og utdanning. Såkornmidler kan tildeles reiser, arbeidsmøter, workshops og symposier.
  • Hvor mye i støtte? Det kan tildeles maks. EUR 6.000 (ca. NOK 55.000) i støtte per prosjekt.
  • Hvor sendes søknaden? Søknad sendes til Det tysk-norske studiesenteret i Kiel v/prosjektleder Andrea Hesse på e-post dnsz_buero@email.uni-kiel.de

CLICK HERE FOR APPLICATION FORM
Deadline: 15 December 2016

Erasmus+ Global
Erasmus + Global mobility allows Norwegian higher education institutions (HEI) to send and receive students and staff to / from partner countries outside the EU / EEA. The application must be submitted by a HEI in Norway. Individuals can not apply directly. Student and/or employees must apply to their home institution.
Deadline: 2 February 2017 (12.00)

Erasmus Mundus Joint Master Degrees (EMJMD)
An EMJMD is a high-level integrated international study programme of 60, 90 or 120 ECTS credits, delivered by an international consortium of HEIs from different countries and. There is no limitation in terms of discipline. EMJMD proposals at application stage must present fully developed joint study programmes, ready to run and to be advertised worldwide immediately after their selection.
Deadline: 16 February 2017 (12.00 CET)