Fjerde og siste OSCE-pilot gjennomført

Onsdag denne uken ble den siste av i alt fire planlagte piloter for OSCE-eksamen gjennomført.  Rundt 100 personer var i sving. 43 studenter gjennomførte pilot-eksamen som utgjorde14 praktiske poster. Ved slutten av 6. og 12. semester i medisinutdanningen skal stasjonsbasert eksamen, slik som OSCE,  være en del av semestervurderingen.

• OSCE står for «objective structured clinical examination», og er en stasjonsbasert praktisk eksamen der studentene får vise hvilke praktiske ferdigheter de har tilegnet seg i ulike tema.
  • Studentene har et begrenset antall tid til rådighet per stasjon

K1 ansvarlig for første ordinære OSCE

Det ble i juni sendt ut forhåndsvarsel til instituttene om dato for første ordinære OSCE-eksamen våren 2018, onsdag 20. juni.
Alle universitetsansatte i vitenskapelig stilling må i utgangspunktet sette av dagen(e) til eksamen. Det er stort behov for eksaminatorer, og det er allerede inneværende høst fastsatt frist for innmelding av navn og forslag til eksamensoppgaver. (Nyhetsbrev ny studieplan i medisin – august 2017)
Mer informasjon om den ordinære OSCE-eksamen kommer!

Foto: Martha Dahle