INSTITUTTETS DAG – TORSDAG 23. NOVEMBER 2017

Instituttets dag et kanskje den viktigste dagen i året for instituttet vårt. Da kan vi møte kolleger og samarbeidspartene fra alle faggrupper «lokalt» ved universitetet og helseforetakene, med tillegg av kolleger fra samarbeidende enheter i Førde, Haugesund og Stavanger. Instituttets dag er en viktig arena for å styrke felleskapet, samt å utvikle og etablere samarbeid på tvers av seksjoner, faggrupper og institusjoner.

Årets program er rikholdig med presentasjoner av forskningsaktiviteter ved 5 av seksjonene, samt viktige oppdateringer i undervisningsplanleggingen knyttet til 6. semester og integrering av ultralyd i medisinerstudiet. For å understreke viktigheten av studentundervisningen har vi også invitert Hartwig Kørner som nå er koordinator for praksisundervisningen i Stavanger, og vår nye prodekan for undervisning Steinar Hunskår.

I utviklingen av forskningen og undervisningen er instituttet avhengig av et godt samarbeid med fakultetet og universitetet sentralt, samt Haukeland universitetssykehus (HUS) og Haraldsplass diakonale sykehus. Vi har derfor også invitert Per Bakke og Robert Bjerknes fra UiB og Clara Gjesdal og Bjørn Tore Gjertsen fra HUS.

En annen sentral oppgave for oss er formidling, og i den anledning har vi invitert Liv Skotheim & Maj Britt Dahl, fra Bergens Tidende. De vil med et skråblikk inspirerer oss til å bli mer synlig i avisen og andre medier.

Like viktig som gode foredragsholdere er dere alle viktige som gode deltakere på Instituttets dag. Jeg oppfordrer derfor at dere prioriterer denne dagen og møter opp og deltar med spørsmål og diskusjon i selve møteprogrammet – men også i pausene, i lunchen og under middagen til kvelden.

Velkommen alle sammen!

Beste hilsen