Seminar for kvinnelige leger som forsker

Opphavsrett: Colourbox

UiB og Helse Bergen inviterer til inspirasjonsseminar for kvinnelige leger som kan tenke seg en karriere innen forskning og akademia.
Dette seminaret retter seg primært mot kvinnelige leger som forsker og som kan tenke seg en karriere innen forskning og akademia. Andelen kvinnelige legeforskere holder seg vedvarende lav blant professorer og forskningsgruppeledere, og andelen kliniske forskere totalt er dalende ved Det medisinske fakultet. Dette kan avspeile utfordringer knyttet til å kombinere et dobbelt karriereløp innen klinikk og forskning.

Vi er tre legeforskere som i samarbeid med fakultetet ønsker å snu denne trenden ved å presentere inspirerende rollemodeller og nettverksmuligheter i et seminar som målrettet sikter seg inn mot kvinnelige leger som forsker på postdoktornivå i transisjonsfasen mot å etablere en selvstendig forskningsgruppe, ekstern finansiering og en videre akademisk karriere.

På dette seminaret vil nylig avgått dekan, professor Nina Langeland, dele sine erfaringer som mangeårig forsker og lederskikkelse i den akademiske verden.

Tid og sted: Konferanserommet, BBB, tirsdag 05. desember kl 19.00-20.30
Påmelding innen 27.11. til: vmet@helse-bergen.no