Nytt nasjonalt helsenettverk ved UiB

På fakultetet sin hjemmeside kan vi lese om Det nasjonale nettverket Global Health Norway som skal fremme forskning , undervisning og drive kapasitetsbygging innen globale helseutfordringer.

Nina Langeland leder Global Health Norway. Foto: Kim E. Andreassen Opphavsrett: UiB

«– Tanken bak dette nettverket er å samle alle institusjoner i Norge som holder på med enten forskning, utdanning eller kapasitetsbygging i fattige land, sier professor Nina Langeland, tidligere dekana ved Det medisinske fakultet og leder av nettverket. – Vi forventer bedre kvalitet på utdanning, forskning og kapasitetsbygging og større uttelling for Norge i søknader ute i verden, for eksempel når det gjelder EU- Stipend, sier Langeland.» Les mer om nettverket her.