Invitasjon til Universitetets Festkonsert

Kjære kolleger!

Rektor har gleden av å invitere deg med ledsager til Universitetets Festkonsert 2018 med Bergen Filharmoniske Orkester, onsdag 14. februar kl. 19.00 i Grieghallen.

Om konserten:

En elegant klaverkonsert og en briljant ouverture av Mozart, en av Haydns livlige Paris-symfonier og Poulencs underholdende Sinfonietta.

Pianisten og dirigenten Christian Zacharias inviterer til en intim og kammermusikalsk konsert som innledes med en av Haydns Paris-symfonier fra 1785.

Året før skrev Mozart sin sjarmerende og elegante klaverkonsert nr. 19. Han var da den mest beundrede pianisten i Wien, og han var selv solist da verket noen år senere ble framført i forbindelse med kroningen av Keiser Leopold II.

Program:

18.30:    Dørene til Grieghallen åpnes
19.00:    Rektor inviterer på aperitiff i foajeen
19.15:    «Komponistene og musikken som fremføres» – Introduksjon ved professor Torleif Torgersen,

Griegakademiet, Insitutt for musikk

19.35:    Dørene til salen åpnes
20.00:    Konserten starter
21.00:    Konsertslutt

Påmelding: https://skjemaker.app.uib.no/view.php?id=4517086  S.u. innen 9. februar.
NB! Ingen billetter, kun registreringen i medfølgende lenke. Unummererte plasser.

Hjertelig velkommen

Med hilsen,