Biblioteket tilbyr kurs høsten 2018: EndNote og PubMed

Ønsker du å lære EndNote? Eller er usikker på om du har funnet de mest relevante treff i PubMed?

Kurs i EndNote: I kursene gjennomgås hvordan en bygger opp en egen EndNote-database med alle referanser man trenger til forskningen. I tillegg vises hvordan en enkelt kan bruke EndNote i skriveprosessen i Word slik at man får formaterte referanser og en automatisk generert litteraturliste. EndNote har dessuten mer funksjonalitet, f.eks. å gruppere referansene i EndNote, og å laste inn fulltekst til artiklene og dermed lage sitt eget elektroniske bibliotek.

Kurs i PubMed/Embase: Alle kan bruke PubMed, men med litt ekstra kunnskap kan du gjøre mer effektive søk, f.eks. viser vi i kurset hvordan du kan bruke emneordene MeSH, eller utnytte filtre i Clinical queries.

Kursene er fortrinnsvis for ansatte og stipendiater. De fleste studenter får bibliotekkurs som en del av sin studieplan. Dersom ikke det er tilfelle kan de melde seg på disse kursene. Kursdatoer, påmelding og mer informasjon finnes på biblioteket sine sider.