PhD- hjørnet

Nye doktorgrader

Peder Olaf Laugen Heggdal disputerte den 27. august med avhandlingen: “Functional-Structural Reorganization of the Neuronal Network for Auditory Perception After Unilateral Hearing Loss

Vi gratulerer med gjennomført disputas!

Stian Kreken Almeland disputerte i dag den 31.august med avhandlingen “Undergraduate Education in Plastic Surgery”.

Vi gratulerer med gjennomført disputas!

Kommende disputaser

Monica Dalva Valvatne
Hovedveileder: Anders Molven
Medveiledere: Karianne Fjeld, Bente Berg Johansson, Pål Rasmus Njølstad

Prøveforelesning: Torsdag 13. september 2018 kl. 10.30
Sted: Auditoriet, Armauer Hansens hus, Haukelandsveien 28
Oppgitt emne: “Links between diabetes and pancreas cancer”

Disputas:  Torsdag 13. september 2018 kl. 12.30
Sted: Auditoriet, Armauer Hansens hus, Haukelandsveien 28

Avhandlingens tittel:“Genetic and cellular studies of carboxyl-ester lipase (CEL), a protein involved in exocrine and endocrine pancreatic disease”

1. opponent: Professor Ilse Rooman, Vrije Universiteit Brussel, Belgia
  2. opponent: Researcher Stig Ove Bøe, Oslo University Hospital
  3. medlem av komiteen: Dr. Philos Oddrun Anita Gudbrandsen Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Eyvind Rødahl.
Åpent for alle interesserte

Vilhelm F. Koefoed
Hovedveileder: Gunnar Høvding
Medveileder: Eilif Dahl

Prøveforelesning:  Fredag 14. september 2018 kl. 10.15
Sted: Auditoriet, Armauer Hansens hus, Haukelandsveien 28

Oppgitt emne: “Medical fitness in digital maritime navigation: The balance between the Anti-Discrimination Act and perfect visual function»

Disputas:  Fredag 14. september 2018 kl. 12.15
Sted:  Auditoriet, Armauer Hansens hus, Haukelandsveien 28

Avhandlingens tittel: «A proper lookout. Studies of contrast sensitivity»

1. opponent: Professor Rigmor Baraas, Høgskolen i Sørøst-Norge
  2. opponent: Førsteamanuensis Anthony Wagstaff, Universitetet i Oslo
  3. medlem av komiteen: Professor Christian A. Vedeler, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor emeritus Asgaut Viste.
Åpent for alle interesserte

PhD courses

Forskerskolen i klinisk medisin ved UiB forbereder en ny nettverkslunsj for alle stipendiater og forskere tilknyttet K1 og K2.

Nå er det tid for å registrere seg som foredragsholder hvis du ønsker å presentere resultater fra dine prosjekter, delta i diskusjoner med andre stipendiater, og praktisere dine presentasjonsferdigheter.

Den kommende nettverkslunsjen finner sted tirsdag 25. september i Konferanserommet i BB-bygget (foran auditoriene 2 og 4) fra kl. 12:00 – 13:30

Registrer din deltagelse her.

Ta en pause fra din daglige rutine og nyt en gratis lunsj, sosialiser deg med likesinnete, hør foredrag med andre doktorgradsstudenter, og på toppen av alt det, oppnå et studiepoeng!

Hvis du ønsker å oppnå et studiepoeng ved å registrere deg til emnet ”Seminar i klinisk og translasjonsmedisin” (FSKLI901), kan du sende en e-post til Irene Lavik Hjelmaas.

Og du er velkommen til å kontakte oss med spørsmål du måtte ha om emnet og nettverkslunsjen!

Irene and Yasaman

New CCBIO course: «CANCER-RELATED VASCULAR BIOLOGY«

Thorough understanding of general and cancer-related vascular biology is regarded important to understand processes like cancer growth, sustainability and progression, and is suggested to be a relevant target for therapy in various diseases. Through this new three-week course set up as part of the CCBIO/Harvard INTPART partnership between the Vascular Biology Program at Boston Children’s Hospital and CCBIO, the participants will meet and discuss with international experts who have been in the frontline of vascular biology research for decades.

Some of the topics that will be covered: Basics of vascular biology; vascular biology related therapeutic approaches; biomarkers in vascular biology – from discovery to clinical application; lymphangiogenesis and vascular biology in non-cancerous diseases. Complete program will soon be announced on this web page, where you also can find more information.

The course is open for all interested, such as Master students, undergraduate students of the Medical Research Program, PhD students, postdocs, researchers and technicians.

(The course is currently awaiting approval as a 10 ECTS course). Priority will be given to undergraduate students in case of fully booked only. No course fee. Please feel free to pass this e-mail on to others you think might be interested.

The course runs three separate weeks this fall, with a mix of lectures, discussions and assignments:

Course week 1: September 17-21
Course week 2: October 1-5
Course week 3: Date not set, will be late 2018 or early 2019.

Research seminars by the Harvard faculty which are part of the course, will also be open to audience not following the complete course. Separate information will be issued of these when date/time and abstracts are available. The first are announced, see link here.

Registration deadline is September 10th.

If you have any questions, please contact the Bergen course coordinator Elisabeth.wik@uib.no