Migrasjonskonferanse: Helse i alt vi gjør

English below

15.-16. november, 2018, Universitetsaulaen i Bergen
Velkommen til UiBs konferanse om migrasjonshelse! Konferansen arrangeres av Universitetet i Bergen i samarbeid med Nasjonalt kompetansesenter for migrasjons- og minoritetshelse (NAKMI), Universitetet i Oslo og Helsedirektoratet.

Påmeldingsfrist: 15. oktober, 2018

Konferansen blir en møteplass hvor forskere, representanter fra helsetjenestene, frivillige aktører og brukere går i dialog og lytter aktivt til hverandres budskap og erfaringer. Store gap mellom forskningsresultater, praksis og pasientbehov, kan medføre mangel på likeverdige helsetjenester og dårlige helseutfall for en del innvandrergrupper.

Forskning på ”migrasjon og helse” har økt i omfang de senere årene, men det er fremdeles lite samarbeid mellom ulike fagdisipliner i akademia, men også mellom helseinstitusjoner nasjonalt. Vår visjon er å gi politikerne og samfunnet relevant, anvendbar og oppdatert informasjon som kan brukes til å forbedre helsetilbudet til alle, inkludert innvandrere.

Se program: https://www.uib.no/samfunnsutfordringer/115516/migrasjonskonferanse-helse-i-alt-vi-gj%C3%B8r

Migration Conference: Health in All We Do

15-16 November 2018, Bergen University Aula

Welcome to the UiB conference on migration health! The conference is organized by the University of Bergen in collaboration with Norwegian Centre for Migration and Minority Health (NAKMI), the University of Oslo and the Norwegian Directorate of Health.

Registration deadline: 15 October, 2018

The conference will be a meeting place where researchers, representatives from health services, volunteer actors and users enter into dialogue and actively listen to each other’s messages and experiences. Large gaps between research results, practice and patient needs can lead to unequal health care and poor health outcomes for some immigrant groups.

Research on «migration and health» has increased in scope in recent years, but there is little collaboration between academic disciplines, but also between health institutions nationally. Our vision is to provide politicians and the society with relevant, useful and up-to-date information that can help improve health care for all, including immigrants.

Programme: https://www.uib.no/samfunnsutfordringer/115516/migrasjonskonferanse-helse-i-alt-vi-gj%C3%B8r