Gratulerer og tusen takk!

Denne uken har vært helt spesiell for K1 og for sykehuset. To gode og markerte kolleger, Lars Engesæter og Leif Havelin mottok velfortjent St Olavs Orden og heder for sin mangeårige innsats med ortopedi-registrenene. Samtidig takker vi Gunnar Høvding for 40-års innsats for øyefaget ved Universitetet. I løpet av 2017 og 2018 har også flere andre «bautaer» innen våre fagområder sluttet ved Universitetet. Asgaut Viste ved gastro-seksjonen, Leiv Hove ved ortopedi,  og senere i år, Tone Tangen ved psykiatri seksjonen. Fra min studietid ved universitetet og sykehuset husker jeg dem som markerte fagpersoner og dyktige forelesere, og senere som engasjerte fanebærere innen sine fagområder. Instituttet og fagmiljøene er takknemlig for deres mangeårige innsats – og er rede til å videreutvikle fagene for å møte fremtidens utfordringer. Samtidig er instituttet i den heldige situasjon at mange av dem som går av med alderspensjon fortsetter som emeriti – og bidrar gjennom dette som viktige faglige inspiratorer og i administrative oppgaver. Instituttet gratulerer og takker for mangeårig innsats – og er svært takknemlig for videre engasjement.

Tilbud om oppdatering av nettsider og personsider. Det er stadig henvendelser med spørsmål etter informasjon om forskning og fag knyttet til våre fag- og forskningsgrupper. Det er derfor viktig å kunne vise til oppdaterte nettsider. Det er også særlig viktig når vi søker om forskningsmidler. Forskningsrådet og andre bruker slike nettsider til å orientere seg om aktiviteten til søker og forskningsgruppen han eller hun er tilknyttet.  Instituttet tilbyr hjelp til å starte og redigere nettsider – men forskergruppen selv må produsere tekst og vedlikeholde informasjon om hendelser, nye publikasjoner m.m. Anne Berit Kolmannskog (Anne.Kolmannskog@uib.no) hjelper gjerne med dette – og det er også muligheter for at en i gruppen kan delta på kurs ved UiB for å lære mer om redigeringsverktøyet. Instituttet oppfordrer derfor til at alle som har nettsider eller ønsker å etablere en ny nettside tar kontakt.

Alle ved instituttet er oppført i UiBs personsider. Mange mangler bilde og annen viktig informasjon på disse sidene. Alle kan selv redigere siden – men om noen trenger hjelp og råd kan dere også kontakte Anne Berit (Anne.Kolmannskog@uib.no) for dette.

God helg til dere alle – og ønske om gode arbeidsuker

Beste hilsen
Kjell-Morten