Oktober er sikkerhetsmåned

Kjære studenter og medarbeidere, (Please find English version below)

Oktober er Nasjonal sikkerhetsmåned. Ved Universitetet i Bergen vil vi sette et ekstra søkelys på sikkerhet denne måneden.
UiB skal være et trygt og sikkert studie- og arbeidssted, og vi ønsker at alle studenter og ansatte skal ha et bevisst forhold til sikkerhet.

I år vil vi rette oppmerksomheten mot følgende tema:

• Informasjonssikkerhet
  • Sikkerhet på reise
  • Sikker bruk av adgangskort
  • Livstruende voldssituasjoner

I løpet av måneden vil det bli gjennomført ulike aktiviteter. Vi oppfordrer alle til å delta i disse aktivitetene for å øke sin kompetanse om sikkerhet. Slik skaper vi en tryggere studie- og arbeidsplass for alle.

Mer informasjon finner dere på uib.no

Med ønske om en trygg og sikker oktober!

Dag Rune Olsen og Kjell Bernstrøm

******************************************************

Dear students and employee,

October is National Security Awareness Month. The University of Bergen (UiB) will have an extra special focus on security in October.
UiB should be a safe and secure place to study and work, and we want all students and employees to be security aware.

This year we will focus our attention on the following topics:

• Information security
  • Security when travelling
  • Safe use of access cards
  • Life-threatening violent situations

Various activities will be held throughout the course of the month. We encourage all students and employees to participate in these activities in order to increase their knowledge of safety and security. This is how we can create a safer place to study and work for everyone.

More information about the security month at UiB and the various activities can be found online at uib.no

Wishing you a safe and secure October!

Best regards,
Dag Rune Olsen and Kjell Bernstrøm