Frokostseminar 8. november

Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet?
Vernetjenesten ved UiB inviterer ansatte og ledere til frokostseminar 8. november.

Fleksibel – kompetent – trygg
Hvordan tar vi vare på arbeidsmiljøet i et mer effektivt, fleksibelt og digitalt arbeidsliv? Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel.

Vernetjenesten ved UiB ønsker å skape en arena ved UiB der vi kan ta opp betydningen av arbeidsmiljø. Vi vil invitere til frokostseminarer for å snakke om arbeidsliv og arbeidsmiljø under endring og omstilling. Målgruppen er alle ansatte og ledere. Samlingene vil bli holdt ulike steder på campus.

Det andre frokostseminaret arrangeres torsdag 8. november kl. 08.30-10.00 i Jusbygget, Auditorium 3. Dørene åpner kl. 08.00 med enkel servering fra kl. 0815.

Vi retter denne gangen oppmerksomheten mot betydningen av en god HMS-kultur.

Møteledere: Jo Høyer, hovedverneombud ved Universitetsmuseet og seniorrådgiver Henrik Tøndel, HR-avdelingen

08.30 Velkommen, v/ Jo Høyer og Henrik Tøndel
08.40 Strategi 2030 i et HMS-perspektiv, v/ Tore Tungodden, ass. universitetsdirektør
09.00 Tillit og kommunikasjon, v/ Else Jerdal, universitetets hovedverneombud