Gjesteforelesning Jon Magnussen, NTNU

Ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin (IGS) arrangerer vi mandag 29. oktober kl. 10.30-12.00 et seminar i kantinen i IGS sine lokaler i Kalfarveien 31.

Programmet har interesse for alle som lurer på sannsynligheten for at gullet kommer hem i år, samt alle som interesserer seg for prioriteringer knyttet til helse.

Vi ønsker alle ved Det medisinske fakultet velkommen til å delta. Jeg håper derfor dere vil spre informasjon om dette til flest mulig.

Nyttig bakgrunnslesning finnes her.

Kl 10.30 Velkommen – Guri Rørtveit, instituttleder IGS
Kl 10.35 Om statistikk i praktisk bruk når gullet ska hem – statistiker Øystein A. Haaland, IGS
Kl 10.50 Om prioritering mellom folkehelsetiltak – professor Ole Frithjof Norheim, IGS
Kl 11.10 Om prioritering i kommunehelsetjenesten og utfordringer i Blankholmutvalget – professor i helseøkonomi ved NTNU, Jon Magnussen
Kl 12.00 Avslutning

Om Jon Magnussen:

Professor i helseøkonomi, og prodekan ved Fakultet for Medisin og Helsevitenskap, NTNU. Han ledet i 2015 arbeidsgruppen som utredet hvordan alvorlighet kunne brukes i prioriteringsbeslutninger og sitter som medlem i Blankholmutvalget som skal foreslå prinsipper for prioritering i de kommunale helse- og omsorgstjenestene. Han er også programstyreleder for HELSEVEL i Forskningsrådet.