Stort behov for OSKE-oppgaver

Fra og med våren 2019 vil det årlig bli arrangert OSKE for studenter i 6. semester og 12. semester. Se skisse over studieplanen i medisin.

Det er nå et stort behov for eksamensoppgaver! Frist for å komme med forslag til nye oppgaver er 1. april 2019.

I denne generelle veilederen finner dere informasjon om OSKE som eksamensform og hvordan dere lager oppgaver til OSKE. Her finner dere også mal for oppgavetekst som vi ber dere bruke.

For OSKE i 6. semester skal studenten testes i ferdigheter og tema som er undervist i 1-6 semester. Her har studentene 8 minutter til å gjennomføre hver oppgave.
For OSKE i 12. semester skal de testes i tema fra hele studieløpet. Her har studentene 13 minutter til å gjennomføre hver oppgave.

Ferdighetslisten kan være et godt utgangspunkt for oppgaver.
Listen finner dere her.

Har dere spørsmål om OSKE og hvordan dere lager oppgaver – ta kontakt så hjelper vi deg.
Ketil Grong ketil.grong@uib.no
Karen Budal karen.budal@uib.no,
Anne Berit Kolmannskog, anne.kolmannskog@uib.no
Ansvarlig for OSKE i 6. semester er
Eirik Søfteland (K1) E.softeland@uib.no
Ansvarlig for OSKE i 12. semester er
Rune Nilsen (K2) Rune.Nielsen@uib.no

Bilde er fra OSKE for 3. års studenter (MED6) våren 2018. Les mer om første ordinære OSKE her.