Utlysninger: POS-midler og SPIRE-midler

Utlysning av Posisjoneringsmidler (POS) 2019

Forskningsadministrativ avdeling lyser nå ut POS-midler.
Det kan søkes om posisjoneringsmidler til følgende 3 kategorier:

1. Posisjoneringsmidler til forskere som posisjonerer seg mot en fremtidig H2020 søknad.
  2. Fagstrategiske tiltak på fakultetsnivå:
  • Deltakelse i europeiske fagstrategiske nettverk og fora
  • Tverrfaglige arrangement i Bergen, med deltakelse fra Kommisjonen eller andrerelevante EU-organisasjoner
  • Studiereiser og delegasjonsreiser til Brussel
  1. Kompetansehevende tiltak for forskere og det administrative støtteapparatet ved fakultetene.

POS- Retningslinjer for søkere
POS- Søknadsskjema for fremtidig H2020 søknad
POS- Søknadsskjema kompetansehevende tiltak for forskere og det administrative
støtteapparatet ved fakultetene.
POS- Søknadsskjema – fagstrategiske virkemidler på fak.nivå

Søknad sendes til Liv Rebecca Arnedatter Aae (Liv.Aae@uib.noinnen fredag 8. februar 2019

Utlysning av SPIRE-midler 2019

Forskningsadministrativ avdeling lyser ut midler i UiB sitt strategiske program for internasjonalt forskningssamarbeid (SPIRE) for 2019. Programmet har som mål å støtte opp under UiBs strategi og handlingsplan for internasjonalisering 2016-2022.

Det kan søkes om SPIRE-midler i to kategorier:
1.  SPIRE midler for internasjonalt forskningssamarbeid
2.  SPIRE gjesteforskermidler

Vitenskapelig ansatte i hovedstillinger og postdoktorer ved UiB kan søke om SPIRE-midler. Vitenskapelig ansatte må være ansatt i minimum 50 % stilling ved UiB for å kunne søke. Postdoktorer må ha 100 % ansettelse ved UiB og må vise til ansettelse ved UiB to år frem i tid for å kunne søke.

Søkerne bes lese gjennom retningslinjer for søkere og søker må benytte SPIRE søknadsskjema.

Søknad sendes til Liv Rebecca Arnedatter Aae (Liv.Aae@uib.no)innen fredag 8. februar 2019

Vi håper dere som har anledning søker på POS – og/eller SPIRE-midlene.

Til informasjon er det høy tilslagsprosent på disse midlene. Lykke til!