Veilederseminarer i Bergen og Stavanger

Veilederfrokost for ph.d.-veiledere – publisering

Velkommen til seminar om publisering i en moderne doktorgrad 25. oktober 2019

Frokostseminaret har som vanlig to høyaktuelle innlegg, denne gangen om publisering.

Vi har invitert universitetsbiblioteket til å innlede om publisering, blant annet vil de komme inn på godkjente publiseringskanaler, nivå 1 og nivå 2 og hvordan man kan etterkomme kravene om åpen publisering. Deretter vil prodekan Roland Jonsson drøfte dilemmaer omkring røvertidsskrifter, plan S og hvordan man kan skaffe seg oversikt over hvilke tidsskrifter man bør velge i et publikasjonslandskap i stadig endring.

Vel møtt til ny innsikt og gode diskusjoner!

Veilederseminar i Stavanger for ph.d.-veiledere ved Det medisinske fakultet

18. november blir det veilederseminar i Stavanger for ph.d.-veiledere ved Det medisinske fakultet, UiB.

Det medisinske fakultet har i mange år tilbudt veilederseminar med faglig påfyll og inspirasjon for våre ph.d.-veiledere. I 2018 hadde vi for første gang et halvdagsseminar i Stavanger, og vi gjentar suksessen i 2019. Det faglige programmet starter kl. 12.00, men det vil bli servert kaffe/te og noe å bite i fra kl. 11.30.

Fra programmet:
Nytt ph.d.-program ved UiB, endringer og praktiske konsekvenser
God praksis: Oppfølging av midtveisevaluering
RETTE: Hva er det?
Publisering av artikler i ph.d.-prosjekter, røvertidsskrifter og Plan S

Dagsseminar – Forskningsveiledning for ph.d.-veiledere

Det medisinske fakultet inviterer alle som veileder våre ph.d.-kandidater til dagsseminar om forskningsveiledning

Onsdag 27. november 2019, kl. 08.30-15.45, Grand Hotell Terminus

Bindende påmelding her
Begrenset antall plasser. Seminaret er gratis, men påmelding er bindende. Eventuelle avbud må meldes umiddelbart slik at det kan gis tilbud til personer på venteliste. Påmeldte som ikke melder seg av innen fristen eller som ikke møter opp, vil bli fakturert for hotellets dagspakke.

Målgruppe: Alle hoved- og medveiledere for ph.d.-kandidater ved Det medisinske fakultet. Postdoktorer og eksterne veiledere er også velkomne. Se program her.

Seminaret er ment å gi faglig påfyll om viktige temaer innenfor veiledning, samt legge til rette for kompetanseutvikling og erfaringsutveksling for veiledere. Seminaret holdes på norsk.
Årets seminar vil ta for seg følgende temaer: Et gjennomførbart ph.d.-prosjekt, Psykisk helse blant ph.d.-kandidater, Midtveisevaluering, Forskningsetikk og Pedagogikk i forskningsveiledning