Frokostseminar 20. november: Arbeidsmiljø – bærekraft – miljø

Det gode arbeidsmiljø: Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet?

Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, god kommunikasjon, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel.

Gjennom frokostseminarserien ønsker vernetjenesten ved UiB å sette fokus på betydningen av godt arbeidsmiljø. Her ønsker vi å belyse arbeidsliv og arbeidsmiljø under endring og omstilling. Hvordan tar vi vare på arbeidsmiljøet vårt og hverandre i en verden som stadig er i endring? Hvordan løser vi fokus på effektivitet, kompetansebygging, fleksibilitet, bærekraft og nye digitale løsninger i arbeidslivet?

Målgruppen er alle ansatte og ledere. Samlingene vil bli holdt ulike steder på campus.

Det sjette frokostseminaret arrangeres onsdag 20. november kl. 0830-1000 i Egget på Studentsenteret. Dørene åpner kl. 0800 med enkel servering av kaffe/te og et halvt rundstykke fra kl. 0815. HUSK å ta med kopp til å få servert kaffe/te i.

Møteledere: June-Vibecke K. Indrevik, universitets hovedverneombud (UHVO) UiB og Michael P. Riisøen, vara UHVO UiB.

0830: Velkommen, universitetets hovedverneombud June-Vibecke K. Indrevik
0840: Små skritt gir stor gevinst – hverdagsklima ved førsteamanuensis Kikki F. Kleven
0905: UiB som miljøfyrtårn ved seniorrådgiver Inki Brown fra Emisoft
0920: Klimanøytralt universitet ved overingeniør Helene Wiken, seksjon for HMS, beredskap og BHT ved HR avdelingen
0935: Dialog og diskusjon, innspill til senere frokostseminar

Trykk her for påmelding innen 18. november.

Velkommen!