Ny organisering for Bedriftshelsetjenesten

Fra 1. januar 2020 er Bedriftshelsetjenesten (BHT) ved UiB organisert som en egen enhet under HR-avdelingen.

Formålet med den nye organiseringen er å synliggjøre BHTs tjenester for universitetets ansatte i større grad, samtidig som bedriftshelsetjenestens frie og uavhengige rolle i arbeidsmiljøspørsmål tydeliggjøres. Endringen er et resultat av en utredning som ble gjennomført på vegne av universitetsledelsen og arbeidsmiljøutvalget ved UiB i 2019.

Som tidligere finnes utfyllende informasjon om de ulike BHT-tjenestene på HMS-portalen, og alle universitetets ansatte og ledere er velkommen til å ta kontakt ved behov.

Leder for Bedriftshelsetjenesten er Bente Nilsen Hordvik.

E-post til Bedriftshelsetjenesten: bht@uib.no (ikke send konfidensielle personopplysninger per e-post)
Besøksadresse: Christiesgate 20, inngang mot Muséplass