Pedagogisk påfyll

Minner om vår seminarrekke «Pedagogisk påfyll» som har følgende program for vårsemesteret – se under. Oppstart var torsdag 30. januar med temaet Bidrar studenters tilbakemeldinger til bedre undervisning?

Alle møtene er i styrerommet, 4.etg. AHH. Ingen påmelding – alle er velkommen!

30. januar kl. 15-16: Bidrar studenters tilbakemeldinger til bedre undervisning?
Erfaringer fra Studentenes Undervisningsutvalg (STUND). Babar Eide Kahn, Julie Flugstad og Jonar Hagenes (studenter)

2. mars kl. 15-16: Vurdering FOR læring ved hjelp av quizer i Mitt UiB
Slik lager du gode quizer i Mitt UiB som gir studentene tilbakemelding og hjelp i egen læringsprosess. Harald Wiker (Enhet for læring og K2)

2. april kl. 15-16: Grunnvilkår for dialog
God kommunikasjon forutsetter tillit. Hvordan kan man bygge gode forutsetninger for dialog om sykdom og sårbarhet i undervisning? Edvin Schei (Enhet for læring og IGS)

5. mai kl. 15-16: Mentoring – kun et fancy ord for veiledning?
Vi deler forskning om mentorvirksomhet og fortellinger fra erfarne mentorer. Monika Kvernenes (Enhet for læring)

5. juni kl. 15-16: «Curriculum mapping» – et verktøy for å skaffe orden i kaoset
Underviser vi slik at studentene når det definerte læringsutbyttet? Særlig aktuelt for program- og emneansvarlige. Annonseres senere