Nye doktorgrader
Kristin Marie Knudsen-Baas disputerte den 23. januar 2020 med avhandlingen «Glioma-associated epilepsy and the treatment with antiepileptic drugs«.
Gratulerer med gjennomført disputas!
Martin Pilskog disputerte den 23. januar 2020 med avhandlingen «Predictive biomarkers for response to treatment with sunitinib in renal cancer patients«.
Gratulerer med gjennomført disputas!
Kommende disputaser
Øyvind Nordvik
Hovedveileder: Professor Hans Jørgen Aarstad
Medveiledere: Postdoktor Peder O. L. Heggdal og dosent Jonas Brännström
Prøveforelesning: Fredag 14. februar 2020 kl. 10.15
Sted: Auditorium, Olavsalen, Haukeland universitetssykehus, Gamle hovedbygg, Jonas Lies vei 71
Oppgitt emne: «Gjør rede for hørselens betydning for personers hverdagsliv og egenomsorg, og diskuter virksomme intervensjoner overfor personer som har hørselsproblemer»
Disputas: Fredag 14. februar 2020 kl. 12.15
Sted: Auditorium, Olavsalen, Haukeland universitetssykehus, Gamle hovedbygg, Jonas Lies vei 71
Avhandlingens tittel: “Quality of life in persons with hearing loss: The importance of psychological variables and hearing loss severity”
1. opponent: Professor Ellen-Karine Grov, OsloMet – storbyuniversitetet
2. opponent: Førsteamanuensis Juha Tapio Silvola, Universitetet i Oslo
3. medlem av komiteen: Professor Ole Bernt Fasmer, Universitetet i Bergen
Disputasen blir ledet av professor II Sverre Steinsvåg.
Åpent for alle interesserte.
Midtveisevaluering 12. februar 2020, Bergen
Knut Rypdal – ph.d.-prosjekt: Development and validation of a Violence Risk Triage
Ingrid Kvåle Nordaas – ph.d.-prosjekt: Diagnostic imaging in chronic pancreatitis
Petter Jakobsen – ph.d.-prosjekt: Detecting and predicting mood transitions in bipolar disorder using motor activity
Midtveisevaluering 13. februar 2020, Bergen
Borghild Ljøkjel – ph.d.-prosjekt: The clinical relevance of being HPV infected as Head and Neck Squamous Cell Carcinoma patient
Midtveisevaluering 14. februar 2020, Stavanger
Martine Kajander – ph.d.-prosjekt: Health promotion and quality of life in dementia – User experiences from an educative intervention in early stage dementia