Utlysning av insentivmidler for utdanning 2020

Universitetet i Bergen lyser ut til sammen 2,1 millioner kroner i søkbare insentivmidler for kvalitetshevende tiltak i utdanningene. Formålet med insentivordningen er å tilrettelegge for utviklingstiltak som skal bidra til økt studiekvalitet og til økt gjennomføring av utdanning.

Fokusområdet for 2020 er:

«utvikling av studieprogram og emnepakker i tråd med metodikken beskrevet i UiBs kvalitetssystem for utdanning. I denne sammenheng skal det være et retningsgivende og meningsfylt samsvar mellom vurderingsform, læringsaktiviteter og undervisning, planlagt med utgangspunkt i læringsutbyttet for det aktuelle emnet og programmet. Tiltaket skal kunne vise til en systematisk og gjennomtenkt utvikling.»

For å få tildelt midler kreves det at prosjektene vurderes å være klart i målgruppen og at de har den nødvendige kvaliteten. Prosjektene det søkes til må være tidsavgrenset.

Retningslinjer og søknadsskjema er vedlagt. Vi ber om at søknader sendes fakultetet innen fredag 3. april. Fakultetet vil videreformidle søknadene til UiB.

Retningslinjer
Søknadsskjema insentivmidler