Oppdatering om Ph.D.-kurs på nett ved CCBIO

CCBIO kjører nå vårens to Ph.D.-kurs på nettet, og opplever en voldsom pågang til begge disse:

CCBIO904 Biomarkers and Tumor Biology in Clinical Practice 25.–27. mai
CCBIO908 Scientific Writing and Communication Seminar 8.–11. juni

CCBIO904 er nå stengt for påmelding da det er fullbooket, og er nå kun mulig å melde seg på via venteliste.

Interessen kommer selvsagt fra vår egen campus, men også fra andre fakulteter ved UiB, andre norske institusjoner, og mange fra andre nordiske universiteter. En invitasjon gjennom annonsering i NorDoc-nettverket har åpenbart nådd frem. Både CCBIO og studentene er glade for å få dekket kursbehovene på denne måten, nå når vi inntil videre ikke kan møtes i auditoriene, og det er fint å se at våre nordiske kolleger også følger med på våre aktiviteter.

Det ligger an til noen spennende gruppearbeider i kursene, på tvers av forskergrupper og landegrenser! CCBIO908 har fortsatt ledige plasser, selv om der er over 200 deltakere i øyeblikket, men denne typen kurs er tilrettelagt for et stort format.