Ny parkeringstillatelse for ansatte/studenter fra 1. juli

Fra 01.07.20 må alle ansatte og studenter som ønsker å parkere på UiBs frie plasser inkl. EL-bil plasser og HC-plasser skaffe seg ny parkeringstillatelse.

Det er fra samme dato nytt system for parkeringstillatelser for frie plasser som den enkelte ansatte/student administrerer selv.

For å skaffe seg en parkeringstillatelse må man gjøre følgende:

1.Gå inn og registrer ditt mobilnummer i UiBs parkeringssystem.
Det er kun ansatte/ studenter med gyldig ansattnummer/studentnummer som kan søke om parkeringstillatelse. Link til UiBs parkeringssystem – logg på med uib-brukernavn og passord.

Fortsett på mobiltelefon (ev. PC)
2.Last ned appen «Aimo Park Norway» på mobil/nettbrett (Google Play (Android) eller App Store (iOS/iPhone)
NB! Ikke tilgjengelig på Windows telefoner. Dersom du har telefon med Windows operativsystem eller ønsker å registrere deg på nett må du registrere parkeringstillatelse på https://qpark-permit.giantleap.no/#/parking/products/agreement Siden er responsiv og kan fint benyttes på mobil eller nettbrett.

3.Første gangs bruk: åpne appen og opprett brukerprofil. Det må registreres mobilnummer, men du trenger ikke registrere betalingskort. Betaling for parkering ved UiB er utsatt til 01.01.21, men appen er tilrettelagt for den planlagte løsningen. Oppdater profilen med din brukerinformasjon.

Det er kun mulig å bestille ett parkeringsprodukt ut 2020 – det er en parkeringstillatelse for frie plasser for ansatte/studenter inkl. EL-bilplasser og HC-plasser med varighet fra bestillingsdato t.o.m. 31.12.20.

4.Registrer parkeringstillatelsen i appen
1.Velg «Andre produkter» (ikke «Start parkering»)
2.Velg sted «Bergen»
3.Velg produkt «Bestill parkeringsavtale»
4.Bestill parkeringsavtale «Universitetet i Bergen. Ansatte og studenter»
5.Velg mellom «Ansatt-parkering» eller «Student-parkering»
6.Legg inn registreringsnummer (inntil 3 stykker)
7.Les og godkjenn parkeringsvilkårene
8.Avslutt med «Kjøp»
9.Sjekk på hjemsiden i appen at dine registreringsnummer er registrert.

Se relevante lenker og dokumenter her.