Frokostseminar 17. september: Ledelse – tillit – medarbeider

Det gode arbeidsmiljø: Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet?

Digitaltfrokostseminar torsdag 17. september kl. 08.30-10.00

Ledelse – tillit – medarbeider
Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, god kommunikasjon, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel.

Vernetjenesten ved UiB ønsker å sette fokus på betydningen av godt arbeidsmiljø gjennom frokostseminarserien «Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet?” Serien setter søkelys på arbeidslivs- og arbeidsmiljøfaktorer under endring og omstilling.

Våren 2020 har gitt nye utfordringer for både ansatte og ledere, og arbeidsmiljøet har fått andre rammer med digitale møteplasser istedet for på campus. Koronapandemien vil påvirke oss også høsten 2020, så derfor setter vi i dette frokostseminaret søkelys på effekter og endringer i arbeidslivet på bakgrunn av korona. I dette frokostseminaret fokuserer vi på ledelse og medarbeideroppfølging. Vi skal også ha et filosofisk blikk på moralisering i koronaens tid.

På frokostseminaret vil professor og instituttleder Bodil K. Lund ved Institutt for klinisk odontologi snakke om ledelse i krise og kaos. Kristin Kalvik, administrasjonssjef ved Geofysisk institutt vil sette søkelys på medarbeideroppfølging i en uvanlig tid.

Professor i filosofi Espen Gamlund ved Institutt for filosofi og førstesemesterstudier stiller spørsmålet om «Moralisering i koronaens tid?», og HR-direktør Sonja Dyrkorn vil gi betraktninger om ledelse og medarbeideroppfølging i koronatiden.

Seminaret arrangeres digitalt torsdag 17.september kl. 08.30-10.00 på Zoom.
Påmelding her: https://skjemaker.app.uib.no/view.php?id=8810701

Informasjon med lenke og program vil bli utsendt til alle påmeldte i forkant av seminaret.