UiB overtar På Høyden

Fra midten av september relanseres På Høyden som UiBs nye internkommunikasjonskanal.

I midten av september går UiB «live» med nye På Høyden. Siden relanseres som en intern kanal for nyheter, meldinger og debatt for ansatte og studenter ved Universitetet i Bergen. Under styremøtet torsdag 27. august ble styret orientert om På Høydens nye rolle som kanal for internkommunikasjon, langsiktige planer og driftsmodell.

Det var allerede i februar at styret formeldt vedtok at UiB skulle overta ansvaret for På Høyden, men da ba de også om en ny sak om hvordan På Høyden skal ivareta lokal debatt ved Universitet i Bergen.

Helt konkret vil debatten i På Høyden ivaretas gjennom kommentarfelt og debattinnlegg, med lav terskel for publisering av meninger fra UiB-ansatte. Debatten vil modereres og ha tydelige retningslinjer for å unngå sjikane og personangrep. Man kan heller ikke være anonym.

Den kritiske og uavhengige journalistikken som dekker UiB og sektoren blir ivaretatt av redaksjonelle medier, spesielt den nasjonale universitetsavisen Khrono som har egen redaksjon i Bergen, og som tidligere drev På Høyden. Universitetet i Bergen er en av de største eierne i Khrono, og dermed en sterk bidragsyter til at de har et redaksjonelt tyngdepunkt i Bergen.

Du kan allerede nå sende tips, innspill og debattinnlegg til nye På Høyden: interndesk@uib.no

Hentet fra uib.no/foransatte