Ph.d.-hjørnet

Nye doktorgrader

Foto/ill.: Jørgen Barth, UiB

Man Hung Choi disputerte den 16. september 2020 med avhandlingen «Molecular Investigations of Pancreatic Fluid-derived DNA and the Obesity-Cancer Link in Pancreatic Ductal Adenocarcinoma».

Foto/ill.: Jørgen Barth, UiB

Vojtech Novotny disputerte den 18. september 2020 med avhandlingen «Acute cerebral infarcts in multiple arterial territories – The Bergen NORSTROKE study».

Foto/ill.: Jørgen Barth, UiB

Fredrik Bjorvatn Sævik disputerte den 21. september 2020 med avhandlingen «Ultrasonographic evaluation of disease activity in Crohn’s Disease».

Foto/ill.: Paul S. Amundsen

Tom Karlsen disputerte den 23. september 2020 med avhandlingen «The value of the Voice Handicap Index-questionnaire and acoustic analyses to the laryngological examination».

Foto/ill.: Jørgen Barth, UiB

Omar Hikmat disputerte den 25. september 2020 med avhandlingen «The phenotypic spectrum of polymerase gamma (POLG) disease from birth to late adulthood».

Kommende disputaser

Håkon Langvatn
Hovedveileder: Førsteamanuensis Håvard Dale
Medveileder: Professor emeritus Lars B. Engesæter

Prøveforelesning: Fredag 9. oktober 2020 kl. 10.15
Sted: Se pressemelding for lenke til digitalt møterom.

Oppgitt emne: «Diagnostikk av leddproteseinfeksjoner og prediktiv verdi av diagnostiske tester i populasjoner med høy og lav risiko for infeksjon»

Disputas: Fredag 9. oktober 2020 kl. 12.15
Sted: Se pressemelding for lenke til digitalt møterom.

Avhandlingens tittel: “Infected total hip arthroplasty. Bacteriology and the role of operating room ventilation in the reduction of postoperative infection. The Norwegian Arthroplasty Register”

1. opponent: Ph.d. Anna Stefansdottir, Universitetet i Lund, Sverige
2. opponent: Førsteamanuensis Jan-Erik Berdal, Universitetet i Oslo
3. medlem av komiteen: Professor Stig Harthug, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Anne Christine Johannessen.

Åpent for alle interesserte.