Parkeringsplasser til kortvarig utlån

Etter stenging av parkeringsplassen i Haukelandsbakken har K1 fått tildelt noen erstatningsplasser ved Armauer Hansens hus (AHH) i Haukelandsbakken 28. K1 sine plasser er lengst bort fra AHH og de er merket med skilt «Klinisk institutt 1». K1 har to frie plasser som kan lånes ut til ansatte ved akutt og kortvarig bruk. Utenfor AHH er det i tillegg 5 frie parkeringsplasser som kan benyttes av alle ansatte. Her gjelder «førstemann til mølla»-prinsippet.

For å bruke plassene må du ha gyldig digital parkeringstillatelse, ellers blir det raskt parkeringsbot. Du finner mer informasjon om dette her: https://www.uib.no/foransatte/124117/parkering-p%C3%A5-universitetet-informasjon-om-parkeringskontroll

Til informasjon er det generelt et problem med feilparkering, dvs. at personer uten tillatelse tar seg til rette. Instituttet har ikke mulighet til å følge opp feilparkeringer og du kan risikere at det likevel ikke er ledig plass selv om du har fått tildelt plass. Parkeringsselskapet har fått beskjed og de foretar hyppige kontroller.

Dersom du har særskilt behov for parkeringsplass for en dag eller for en kort periode, kan du sende en forespørsel til Kristina Blindheim Heggø på e-post: Kristina.B.Heggo@uib.no.

Jorunn Skei