Utlysning av Momentum-programmet 2021-2022

Momentum-programmet er et karriereutviklingsprogram for yngre, fremragende forskere som ønsker en akademisk karriere ved et forskningsuniversitet. Programmet omfatter fire samlinger, planlagt mellom september 2021 og april 2022.

Ansatte ved UiB i postdoktor-, forsker- og førsteamanuensisstillinger kan søke om deltagelse i programmet. Kandidatene må normalt være under 40 år, eller det må ha gått under 5 år fra avlagt doktorgrad, med fratrekk for lovhjemlede permisjoner. Ansatte i midlertidig stilling må ha minst ett år igjen av arbeidskontrakten. Tre av de 15 plassene er fordelt til Det medisinske fakultet.

Deltagerne vil disponere NOK 100 000,- i driftsmidler. Dette skal benyttes til mentor, reiser, nettverksbygging, forskningsopphold og workshops.

Søknadsfristen til programmet er 14. mai 2021 kl. 17.00. Søknaden sendes via programmets nettside (https://www.uib.no/en/research/110492/momentum-career-developmentprogramme-early-stage-researchers) , og skal inneholde søknads-/motivasjonsbrev, CV og anbefaling fra faglig ledelse ved institutt/grunnenhet.

Det vil nedsettes en komité internt på fakultetet som vil evaluere og velge ut sine kandidater. Se vedlagte utlysningsbrev for mer informasjon om målgruppe, mål og innhold.