Frokostseminar 27. september: Psykisk helse – åpenhet – arbeidsmiljø

Det gode arbeidsmiljø: Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet?
Digitalt frokostseminar mandag 27. september på Zoom kl. 08.30-10.00

Psykisk helse – åpenhet – arbeidsmiljø

Arbeidsmiljø handler om hvordan vi organiserer, planlegger og gjennomfører arbeidet vårt.

Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, god kommunikasjon, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel.

Gjennom frokostseminarserien Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet? ønsker vernetjenesten ved UiB å sette søkelys på betydningen av faktorer som bygger et godt arbeidsmiljø.

«Psykisk helse – åpenhet – arbeidsmiljø» er tema for frokostseminaret 27. september der vi setter fokus på psykisk helse.

Vi har fått med oss professor Per Einar Binder og professor Ståle Pallesen fra Det psykologisk fakultet.

Program:

– Innledning om verdensdagen for psykisk helse ved universitetshovedverneombud June Vibecke K. Indrevik

Verdensdagen for psykisk helse, 10. oktober, har i år som tema «Livet under og etter en pandemi. Vær oppmerksom – vær tilstede og følg opp». Verdensdagen skal belyse hvor verdfulle vi er for hverandre med å forebygge ensomhet og utenforskap.

Per Einar Binder : Hva er psykisk helse, hva er psykisk uhelse, relasjoner, aktiviteter og verdivalg som bidrar positivt til psykisk helse.

Ståle Pallelsen: Søvn i forhold til psykisk helse og arbeidsliv.

Seminaret arrangeres digitalt mandag 27. september kl. 08.30-10.00 på Zoom, og du melder deg her  Påmelding innen 24. september.

Møteledere:

June-Vibecke K. Indrevik, universitets hovedverneombud (UHVO) UiB og Michael P. Riisøen, vara UHVO UiB.

Informasjon med lenke og program vil bli utsendt til alle påmeldte noen dager før seminaret.

Velkommen!