Brannvernopplæring høsten 2021 / Fire prevention course autumn 2021

Alle ansatte ved UiB skal ha gjennomført brannvernopplæring som består av digitalt brannvernkurs og praktisk slukking. Dette kravet er lovfestet i brannloven og HMS-forskriften.

Digitalt brannvernkurs kommer på e-post, og tar ca. 30 minutter å gjennomføre.

Ansatte må selv melde seg på praktisk slukking ved å bruke skjemaker-lenkene under. Kurset tar 1 time og har oppmøte på plassen mellom Sjøfartsmuseet og Sydnesplass 7 – HF-bygget.

UiB har engasjert Teknisk Industrivern AS til å gjennomføre digitalt brannvernkurs og kurset i praktisk slukking.

Kostnad pr. deltaker er kr. 300. Dette dekkes av den ansattes fakultet/institutt/avdeling og gjelder kurset i praktisk slukking.

Kurs høsten 2021

Spørsmål til kursholder:
Teknisk industrivern ved Rene Samdal. E-post: rene.samdal@teknisk-industrivern.no. Mobil: 934 74 522.

Teknisk industrivern kan holde kurs på arbeidsplassen med mange påmeldte fra samme avd./institutt. Avtal i så fall direkte med dem – mobil: 934 74 522.

Er det spørsmål om innholdet kan det rettes til brann- og sikkerhetsleder ved UiB, Tore Reigstad, på mobil: 910 01 919.

All UiB Employees must complete a fire prevention course whish consists of a digital part, and a practical part on how to put out fires. This is required by law.

The digital part of the course will be sent to all participants by email. It takes approximately 30 minutes to complete.

Employees are required to sign up for the practical part of the course themselves. You can do this by following the link to the form for your preferred date and time below. (Note: the forms are in Norwegian).

The practical course takes 1 hour to complete. Place of assembly is the square between Sjøfartsmuseet and Sydnesplass 7 (the HF-building).

UiB have hired Teknisk Industrivern AS to hold our fire prevention courses.

There is a 300 NOK fee per participant to cover the cost of the practical course. This will be paid by the participant’s faculty/department/division.

Dates for the 2021 autumn practical courses

Questions about the fire prevention course:
Teknisk industrivern, Rene Samdal. E-mail: rene.samdal@teknisk-industrivern.no. Phone: 934 74 522.

Teknisk industrivern can also arrange special sessions of the course for employees of the same faculty/department/division. Contact Teknisk industrivern directly for this kind of solution – phone: 934 74 522.

Any questions regarding the content of the course can be directed to the fire and safety leader at UiB, Tore Reigstad, phone: 910 01 919.

colourbox.com