Hei alle

Vi vet at vi går trangere tider i møte og dette gjelder også fakultetet og K1. I tillegg får Forskningsrådet kutt i sine bevilgninger som vil resultere i færre og mindre bevilgninger. Selv om nåløyet nå er trangere, må vi allikevel fortsatt søke. Videre er det kanskje nå større sjanse for gjennomslag i EU-prosjekter som Horizon Europe. Husk at Forsknings- og innovasjonsavdelingen (FiA) og våre forskningsrådgivere står klare til å hjelpe.

Fakultetet er i ferd med å etablere en «studentportal for forskning». Flere av våre studenter ønsker å lære mer om forskning og en akademisk karrierevei, men opplever at det er vanskelig å komme i kontakt med fakultetets forskere. Ikke minst er det interessant å ha med klinikere som allerede kombinerer klinikk med forskningsaktivitet. Tanken er å registrere de som er interessert på en webside som studenter kan besøke. Håper det er stor interesse for dette.

Ønsker dere alle en riktig fin pinse 😊

Christian Vedeler
instituttleder