Vil du være pasient hos en tannlegestudent?

Her har du eller noen du kjenner behov for tannbehandling? Da har du sjansen til god og rimelig behandling nå. Pasienter ved studentklinikken betaler ca. halv pris i forhold til hos vanlig tannlege. Studentene får veiledning av tannleger og spesialister ved avdelingen og godkjenner arbeidet underveis og til slutt.

Behandling hos oss er aktuelt for alle med behov for tannbehandling. Det er særlig ved avdelingene oral protetikk (kroner, broer og avtakbare tannproteser) og endodonti (rotfylling) det er mangel på pasienter til studentene våre.

Som pasient hos oss, må du kunne stille til behandling til samme tid (enten 8.15-11 eller 12.45-15.30) og ukedag i perioden du går til behandling.

Institutt for klinisk odontologi er et av tre læresteder i Norge som utdanner tannleger. Tannlegestudentene i 3.-5. studieår utfører tannbehandling på pasienter. For at tannlegestudentene våre skal få tilstrekkelig klinisk trening, er de avhengige av pasienter. Behandling hos student tar noe lenger tid enn hos en ferdigutdannet tannlege, men er til gjengjeld rimeligere.
Dersom dette kan være aktuelt for deg eller noen du kjenner, ta kontakt – pasient@uib.no – 55 58 66 00.