Kjære alle sammen

Først av alt vil jeg gratulere professor Charalampos Tzoulis og hans forskningsgruppe på Parkinson sykdom med det nye K.G Jebsen senteret på Parkinson sykdom. Det ble en flott markering på Eitri 30. september hvor bla. Per Bakke fra Fakultetet og Eivind Hansen fra Haukeland Universitetssykehus deltok. Fakultetet har laget en flott og fyldig nyhetssak om åpningen av senteret: Skaper begeistring og håp over hele landet | Det medisinske fakultet | UiB

Videre markerte vi Instituttets dag 29. september på Radisson Blu Royal Hotel. Siste gang var i 2019 – så dette var på høy tid. Vi hadde sesjoner om forskning, undervisning og innovasjon og vi vil takke alle foredragsholderne for flotte bidrag. Deretter hadde vi ekstern foreleser fra Eviny om kulturbygging som også var meget engasjerende. Til slutt deltok Per Bakke og Clara Gjesdal om «10 bud» for å optimalisere samarbeidet mellom Fakultetet og sykehuset. Det ble god tid til diskusjon og «mingling», samt god middag i etterkant. Tusen takk til administrasjonen for flott arrangement og til alle dere som deltok. Det er viktig med fellesmøter framover for å bidra til best mulig samarbeid.

Ønsker dere alle god helg 😊

Christian

En særdeles glad gjeng etter gjennomgangen av de «10 bud». Fra venstre: Clara Gjesdal, Christian Vedeler, Jorunn Skei og Per Bakke. Foto: Anne Berit Guttormsen