Frivillig eksamenspasient på OSKE?

Vi skal nå i gang med å rekruttere frivillige eksamenspasienter til høstens oske-eksamen.

Kjenner du flere som kan tenke seg å delta som frivillige eksamenspasienter? Spre gjerne ordet!  Lenke til påmelding finner du her:

Påmelding til oske-eksamen som frivillig eksamenspasient (uib.no)

Det er viktig at du, eller de du tipser, ikke har noen formell tilknytning til Det medisinske fakultet eller instituttet. Dere kan heller ikke en relasjon til studentene som skal opp til eksamen. Når oppgavene er klare, velger vi ut deltakere blant dem som har sendt inn skjemaet.

Dato for eksamen

6. desember 2023 kl. 07.30-16.30.

Eksamen vil være for studenter som er i sitt avsluttende år av studiet. Her vil oppgaven typisk være som en legekonsultasjon der pasienten er instruert til å gi opplysninger som passer med sykdomsbildet. Du som skal være pasient her, vil få en sykehistorie som du skal lære deg og fremføre for studentene.

Eksamensdagen

Som deltaker må du beregne å være til stede fra ca. 07.30. Du får tildelt en stasjon der du skal tilbringe dagen. Vi serverer lunsj i pausen mellom to eksamensøkter og forventer å være ferdig kl 16.30.

Som enhver annen eksamen må oppgavene være hemmelige. Vi kan derfor ikke gå ut på forhånd å si hvilke stasjoner som vil bli satt opp for hver eksamen. Eksamenspasientene kan heller ikke få velge hvilken stasjon de skal delta på. Vi velger ut personer som passer i alder og kjønn til den oppgaven som skal testes, og fordeler deltakerne.

Gavekort

For deltakelsen gir vi et gavekort pålydende kr. 1000. Du kan lese mer om det å være frivillig eksamenspasient her: Vil du være frivillig eksamenspasient? | Medisinsk ferdighetssenter | UiB