Kjære alle sammen

handmade paper christmas tree isolated on white background

Julen nærmer seg, og snart står 2024 klar til bruk. Dette er årets siste K1-nytt, og jeg vil takke dere alle for en flott innsats for K1 i hele 2023. Vi har i året som snart svinner hen oppnådd masse spennende innen forskning og undervisning. Flotte artikler er publisert, vi har fått mange priser og oppnådd store nasjonale og internasjonale forskningstildelinger. Vi opprettholder også meget god kvalitet på undervisning, og i høst startet de første medisinerstudentene sin kliniske undervisning ved Stavanger universitetssjukehus. Vi har der fått mange nye og gode kolleger som vi vil bli enda bedre kjent med i det neste året. Dette gjelder ikke bare undervisning men også innen forskning og innovasjon. Vi gleder oss til å presentere «team Stavanger» i K1- og K2-nytt fra nyåret.

Studentene er snart ferdige med sine semestre, og forhåpentligvis kan forskningen også få en liten pause slik at andre ting som krever mer oppmerksomhet nå rundt jul blir prioritert. Tusen takk til alle i K1-administrasjonen som holder hjulene i gang slik at K1 er og blir nummer 1!

Jul blir det om ikke så lenge, og det er viktig at vi tilbringer tid med de vi er glade i og at vi får slappet godt av. Jeg håper alle får en riktig fin jul og ønsker dere alt godt for neste år.

Riktig god julehøytid!

Hilsen Christian