Kjære alle sammen.

Christian A. Vedeler, instituttleder Foto/ill.: UiB

Fortsatt godt nyttår! Håper alle har hatt en fin juleferie og er fulle av planer for våren.

Vi har et dynamisk institutt med flinke medarbeidere som ligger i toppskiktet på Fakultetet. I fjor fikk vi god uttelling for dette med en rekke priser. Det lyses nå ut nye priser med frist for nominasjon 5. februar. Dette er innen årets (2023): publikasjon, forskningsmiljø, PhD-arbeid, formidlingspris, innovasjonspris og utdanningspris. Det er viktig at vi får innspill til gode kandidater her.

Videre vil jeg minne om Instituttets dag på Hotell Ørnen 1. februar. Det kommer snart ferdig program for dagen som blir variert og spennende. Vi avslutter med middag og håper flest mulig har anledning til å delta. Dette er også et viktig sted å møte våre kolleger utenom jobb og på tvers av seksjoner og fagområder.

Vi arbeider ellers med rapporten til Forskningsrådet. Dette er et viktig arbeid hvor vi må se på forskningsstrategi og planer for Instituttet. Videre planlegges nye nettsider for forskning. I dette arbeidet jobber instituttene tett med fakultetet og sykehuset. Dette binder oss tettere sammen og gjør at vi kan stå sterkere i felles søknader om større forskningstildelinger. Som for alt annet: «Samarbeid gjør sterk»

Ønsker alle en riktig god helg 😊 Chr