Utlysning av Momentumprogrammet 2024-2025 – tildeling av plasser

Følgende er aktuelt for ansatte i postdoktor-, forsker- og førsteamanuensisstillinger som kan søke om deltagelse i programmet.

Momentumprogrammet er et karriereutviklingsprogram for yngre, fremragende forskere ved UiB. Målgruppen for programmet er yngre fremragende forskere som ønsker en akademisk karriere ved et forskningsuniversitet. Programmet er tverrfaglig, og siktemålet er å få til en sammensetning av ulike fagretninger og vitenskapsdisipliner. Det lyses ut 15 plasser til programmet, og Det medisinske fakultet er tildelt 3 plasser.

Formålet med programmet er å styrke deltakernes karriereutvikling. Programmet omfatter fem samlinger og ett kortere webinar planlagt med oppstart i august 2024 og fullføring i juni 2025. Det er obligatorisk for kandidatene å delta på alle seminarene.

Les mer om søknadsprosessen i brevet fra Det medisinske fakultet.