Nye utlysninger

Utlysning av forskningsmidler fra Gades Legat
Gades Legat lyser ut midler til anvendelse i forskning innen patologi, mikrobiologi og immunologi. Alle som er faglig tilknyttet forskningsmiljø ved UiB eller Haukeland Universitetssykehus innen patologi, immunologi eller mikrobiologi kan søke om midler. Søknad skal være kortfattet og inneholde:

• Navn på søker og arbeidssted
  • Navn og kort beskrivelse av prosjektet det søkes om midler til
  • Budsjett
  • Søknad skal totalt ikke overskride 2 sider

Legatet ønsker for 2017 å samle utdelinger i færre prosjekter med større tildelingssum for hvert prosjekt. Støtte til flerårige prosjekter kan vurderes. Støtte til reiser der man ikke formidler/presenterer egen forskning vil ikke bli prioritert.
Søknad sendes elektronisk til Gades Legat ved sekretær Håvard Hoel Aass, Havard.Aass@k1.uib.no
Søknadsfrist: 5. april 2017

bsflogo

Medisinsk visualisering – utlysning av prosjektmidler
Det vises til Helse Bergens og Universitetet i Bergens felles satsning på medisinsk visualisering, med økonomisk støtte fra Bergens forskningsstiftelse.
Det er nå lyst ut prosjektmidler knyttet til satsninger på Bergens forskningsstiftelse sine nettsider: http://bfstiftelse.no/medisinsk-visualisering-utlysning/
Søknadsfrist: 2. mai 2017, kl. 12:00.
For information in English, please see this page.

Forskningsrådet

Pre-announcement FRIPRO funds bottom-up, basic research with bold hypotheses. 4 types of research application: FRIPRO Toppforsk Researcher Project, Young Research Talents, FRIPRO mobility grant.
Deadline: 24 May

Horizon2020

Individual Fellowships (IF): aims to help experienced researchers to advance their careers and gain new skills through advanced training, international mobility, and optional intersectoral secondments. The host organization can  be universities and research institutes in addition to a company or other non-academic sector organizations.
Deadline: 14 September 2017

extrastiftelsen-logo

ExtraStiftelsen
Issues related to health services in the municipalities and the interaction between various players in the health sector, including user involvement, will be given priority in the application process.
Deadlines: 1 June (for research Projects)
a) for the Norwegian Association for Asthma and Allergy (NAAF): 1 April (for sending a project outline)
b) for the Norwegian Confederation of Sports (NIF): 1 May

civitanlogo

«Civitan Norges Forskningsfond for Alzheimers sykdom» has an open call for applications. Up to 400,000 NOK are available for one or more research projects.
Deadline: 15 March 2017.