Hva kan vi hjelpe dere med?

«Høstjakten» har startet for mange – både i tradisjonell form med småviltjakt på fjellet, men også som jakten på forskningsmidler. Det er derfor travle tider for mange, og da er det nyttig og viktig å vite at instituttadministrasjonen er til for å hjelpe.

kmm_portrett_liteForskningsstøtte til søknadsprosessene finner dere ved instituttet. Administrasjonen kobler ved behov på tilsvarende støttefunksjoner ved fakultetet og ved Forskningsadministrativ avdeling sentralt på universitetet. Vi tilbyr forskningsrådgivning med oversikt over søkemuligheter og frister – og vi kan gi strategiske råd i søknadsutforming. Vi tilbyr også økonomi og budsjetteringsstøtte som er viktig og sentral i utformingen av større søknader. Vi kan hjelpe til med søknadsflyten og innhente nødvendige godkjenninger og signaturer for klarering av egenandelforpliktelser om det er nødvendig. I denne sammenhengen er det viktig å huske på at alle søknader som skal forankres ved UiB må gå gjennom instituttet.

Instituttet ønsker å gjøre denne servicen mer synlig og tilgjengelig. Vi vil i løpet av høsten lage en fokusert plan for dette. Vi vil også etablere en prosjektgruppe for å utarbeide en forskningsstrategi for instituttet. Det vil bli arrangert et forskningsseminar med presentasjoner av gode eksempler og forskningsprosjekter ved instituttet. Vi håper med det å kunne inspirere hverandre til å planlegge søkeprosesser og kanskje generere ideer til nye prosjekter gjerne på tvers av seksjoner, institutter, fakulteter og ikke minst i samarbeid med helseforetakene. Foreløpig dato for forskningsseminaret er TIRSDAG 16. JANUAR 2018 – sett av dagen allerede nå.

Om dere har spørsmål knyttet til dette er dere hjertelig velkomne til å kontakte oss. Kom gjerne innom til administrasjonens lokaler i 7. et i Lab-bygget eller send en e-post:

Med ønske om en «God høstjakt»

Kjell-Morten