PhD- hjørnet

Nye doktorgrader

Hanne Marie Bø Lunde disputerte den 3. november med avhandlingen “Patient-centered outcomes in multiple sclerosis. Results from observational studies on sleep, employment and survival”.

Vi gratulerer!

Kristi Krüger disputerte den 8. november med avhandlingen “Markers of angiogenesis and the basal-like phenotype of breast cancer”.

Vi gratulerer!

Kommende disputaser

Liv Solrun Mellesdal

Kandidaten utgår fra Klinisk institutt 1
Hovedveileder: Professor emeritus Hugo A. Jørgensen Medveileder: Professor Lars Mehlum

Prøveforelesning:  Onsdag 22. november 2017 kl. 10.45
Sted:  Auditoriet Sandviken Sykehus, Bygg 3, Sandviksleitet 1
Oppgitt emne:  “Forståelse og definisjoner av selvskadingens funksjon gjennom tidene: modeller og teoridannelse og betydningen for den kliniske og forskningsmessige praksis”

Disputas:  Onsdag 22. november 2017 kl. 12.30
Sted:  Auditoriet Sandviken Sykehus, Bygg 3, Sandviksleitet 1
Avhandlingens tittel:  “Predictors of suicidality and self-harm related admissions to psychiatric and general hospitals”

1. opponent: Professor Elsebeth Stenager, Syddansk Universitet, Danmark
  2. opponent: Førsteamanuensis II Vegard Øksendal Haaland, Universitetet i Oslo
  3. medlem av komiteen: Førsteamanuensis II Anne Halmøy, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av Professor Tone Tangen.
Åpent for alle interesserte