Innholdet i OSKE og skoleeksamen MED6 – reglement

OSKE og skoleeksamen er to deler av én eksamen, og disse teller like mye, 50% hver. Der gis en karakter A-F på hver og gjennomsnittet beregnes mellom A-E, med forhøying som prinsipp. De to delene av eksamen må tas opp igjen begge ved stryk i den ene, fordi de er tilpasset hverandre i faglig innhold.

På skoleeksamen skal fagene som undervises i MED6 testes. Fagkunnskap undervist i tidligere semestre skal testes i den grad den er relevant for undervisningen gitt i MED6. Studentene skal ikke måtte lese om igjen pensum fra tidligere semestre utover å repetere der de oppdager hull i basiskunnskaper relevante for MED6.

Over tid, men ikke for hvert enkelt år, vil sammensetningen av oppgavesettet ved skoleeksamen omtrentlig svare til fordelingen av studiepoeng mellom fagene i semestret.

Der er bare én strykgrense ved skoleeksamen i MED6, basert på den totale poengsummen. Der er ingen strykgrense for enkeltfag eller grupper av fag. Strykgrensen her er ikke fiksert i antall poeng, men kan variere fra år til år basert på eksamenskommisjonens totalvurdering av oppgavesettet.

Ønsker du å lese mer om OSKE  og MED6 finner du mer informasjon her: Om OSKE og MED6