OSKE har en streng logistikk.

350 personer vil være i sving når eksamen i MED6 avvikles 20. juni.

Våren 2018 skal 147 studenter gjennomføre skoleeksamen og OSKE samme dag. For at dette skal la seg gjøre deles kullet i to puljer.  Bilde under viser logistikken.

Til OSKE rigger vi fem like sløyfer som hver inneholder 16 stasjonene,12 aktive eksamensstasjoner og 4 hvilestasjoner, til sammen 16 stasjoner som utgjør en «sløyfe».

I sløyfen skal alle studentene starte og avslutte hver stasjon samtidig. En administrator er trent i å styre rytmen for stasjonene, eksaminatorer, kandidater og frivillig eksamenspasienter. Våren 2018 vil hver student få 8 minutter på hver stasjon, og 2 minutter til forflytning og forberedelse ved neste stasjon.

Hver av de fem sløyfene er delt inn i farger. Det er to parallelle sløyfene i ferdighetssenterBBB som er merket hvit og blå. Sløyfen i Universitetsbiblioteket er merket gul. Sløyfen i Fysiologisal kjeller BBB er merket rød og Ferdighetssenter HUS er merket grønn. Eksaminatorer, frivillige eksamenspasienter og kandidater blir fordelt ut på alle sløyfene. Første pulje på 78 studenter møter i Aud. 1, BB-Bygget og 2 pulje à 70 møter i Store aud. HUS.

Egne instrukser er utarbeidet for hvordan registeringen av kandidater skjer som administrativt personell håndterer. Det er utarbeidet egne informasjonshefter for eksaminator, kandidat og administrative, i tillegg er det utarbeidet egen generel veileder om OSKE.