NTNU til UiB for å lære karriereveiledning

For tredje år på rad arrangerte Det medisinske fakultet karrieredag for sine PhD-studenter. NTNU kom på besøk fra Trondheim for å lære.

– Vi er veldig glade for å få lov til å være her i dag. Vi har ikke denne typen karrieredag ved NTNU, men vi håper å få til noe tilsvarende neste år, sier Brita Solveig Pukstad som er prodekan for innovasjon og PhD-utdanning ved Fakultet for medisin og helsevitenskap ved NTNU.

Det medisinske fakultet ved Universitetet i Bergen (UiB) arrangerte karrieredagen for sine doktorgradskandidater og postdoktorer for tredje gang, torsdag 4. oktober. Programmet inneholdt alt fra presentasjoner fra tidligere PhD-kandidater og postdoktorer til forskjellige typer workshoper og stands.

Av de 90 som deltok på karrieredagen, var det ikke bare UiB-ansatte tilstede. NTNU tok også turen til Haukeland for å se hvordan karrieredagen ved Det medisinske fakultet foregår.

Pukstad sier at hun sitter igjen med et veldig bra inntrykk av karrieredagen, som hun vil ta med seg til NTNU-ledelsen sentralt.

Les mer her

Brita Solveig Pukstad er prodekan for innovasjon og PhD-utdanning ved NTNU. Foto: Kim E. Andreassen Opphavsrett: UiB